Vraagtechnieken voor servicedesk medewerkers


Voordat een servicedesk medewerker over kan gaan tot het registeren van incidenten en het geven van advies dient hij over de juiste informatie te beschikken. Dat betekent om te beginnen het stellen van de juiste vragen. In een vraag/adviesgesprek zijn bovendien verschillende fases te onderscheiden. Het is van belang om geen van die fases over te slaan. Een vraag/adviesgesprek heeft dus een duidelijke structuur.


In deze training leert de deelnemer op basis van die structuur een vraag/adviesgesprek vorm te geven en het initiatief in het gesprek te nemen en houden. Daarnaast gaan we in op verschillende soorten vragen en wanneer we welke vragende vorm toepassen.

Deze training wordt ook bij jou op locatie verzorgd voor groepen van 2 - 12 deelnemers. Voor een vrijblijvende prijsofferte selecteer "Maatwerk - Aanvraag in-company".

Meer informatie

Klassikale training

Het is ook mogelijk om de training virtueel te volgen. Dezelfde leerervaring als klassikaal waarbij je de trainer en medecuristen ziet en hoort maar dan vanaf thuis. De planning en kosten blijven gelijk. 

Een klassikale cursus van Ictivity Training geeft je de garantie dat je uitstekend wordt opgeleid in een moderne comfortabele leeromgeving door deKlaslokaal meest deskundige trainers op hun vakgebied. In aaneengesloten dagen volg je de training op één van onze locaties. Tijdens de klassikale training heb je de beschikking over moderne apparatuur in een rustige leeromgeving. Trainingen bestaan uit een gedeelte theorie maar je krijgt ook veel oefeningen die de dagelijkse praktijk nabootsen.

Ictivity Training heeft in Nederland locaties in Utrecht (Vianen) en Eindhoven, tevens is het mogelijk om een locatie naar wens aan te vragen. Indien je niet wenst te reizen, kun je de training remote volgen via Virtual Classroom

 

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

Servicedesk medewerkers die zich willen bekwamen in het stellen van de juiste vragen bij het in behandeling nemen van service calls. 

Geen specifieke voorkennis vereist. 

  • Optimaal contact maken
    • Rapport
    • Matchen
  • Vraagtechnieken
    • Soorten vragen
    • Wanneer welke vraag gebruiken?
    • Perceptiemanagement
  • Het werkmodel voor adviesgesprekken
    • Fases in het werkmodel
    • Welke vragen horen in welke fase?
Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Code: PRSV-VRG
Leervorm:    Klassikaal
Dagen: 1
495
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina

Andere locatie of datum

Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2024

Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.