Regievoering bij ICT outsourcing


In deze training leer je wat services zijn, hoe je hierover afspraken maakt en hoe je services monitort. Daarnaast ga je aan de slag met het integreren van servicemanagement in projecten en testmanagement.

Ook leer je wat een beleidsplan is, wat voor sturingsmiddelen je hebt, beheerarchitectuurmodellen. De training is erg interactief en sluit af met het inrichten van beheerprocessen bij ICT outsourcing. 

Deze training wordt bij jou op locatie verzorgd voor groepen van 3 - 8 deelnemers. Voorafgaand aan de training vindt er een uitgebreide intake plaats waardoor de training volledig aansluit op de praktijk. Voor een vrijblijvende prijsofferte selecteer "Maatwerk".

Meer informatie

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

De training is bedoeld voor diegenen die al enige kennis hebben van IT beheer, functioneel beheer en de bijbehorende best practices zoals ITIL en BiSL.

Je hebt al enige jaren ervaring in de praktijk en moet complexe vraagstukken oplossen, waar de best practice boeken je geen direct antwoord op geven. In een vlot tempo worden de meest voorkomende vraagstukken met je doorgenomen door een door de wol geverfde servicemanager!

  • Serviceverlening en integratie Serviceoriëntatie 
    • Waarom services?
    • Wat zijn services?
    • Hoe maak ik afspraken over services?
    • Hoe monitor ik mijn services?
  • Integratie 
    • Hoe integreer ik ITIL, ASL en BiSL?
    • Hoe integreer ik servicemanagement in projecten? 
    • Hoe integreer ik servicemanagement en testmanagement?

Je ontvangt een voorbeeld van een service analyse document en bespreekt eigen service vraagstukken!

  • Regievoering en architectuur 
    • Wat is een beleidsplan?
    • Wat wordt verstaan onder regievoering?
    • Welke sturingsmiddelen heb ik? 
    • Wat zijn architectuurprincipes voor beheer? 
    • Wat zijn architectuurmodellen voor beheer?
    • Voorbeelden van beheerarchitectuurmodellen 
    • Wat is de rol van een architect in uw serviceorganisatie? 
    • Interactief gedeelte met ruimte voor eigen ontwikkelingsvragen 
    • Welke invloed heeft de outsourcing van services op de inrichting en verrichting van uw beheerprocessen?
    • Wat betekent dat voor de verschillende rollen


Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2024

Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.