Supporting and Troubleshooting Windows 11 (M55342)


Volg de MS55342 Supporting and Troubleshooting Windows 11 training en los problemen op in de nieuwste versie van Windows. Deze training is de vernieuwde versie van de MS10982 Supporting and Troubleshooting Windows 10 training.

Na afronding van deze training kun je onder andere:

  • Opstartproblemen en besturingssysteemservices op een pc met Windows 11 oplossen
  • Problemen met netwerkconnectiviteit oplossen
  • Windows 11-apparaten configureren met Group Policy
Meer informatie

Opdrachtgestuurd leren met persoonlijke begeleiding door onze ervaren trainers

Individueel Begeleid Leren, is een leermethode waarbij je in ons leercentrum onder begeleiding van een zeer ervaren trainer de training doorloopt, in je eigen tempo, met de onderwerpen die aansluiten op jouw behoefte. 

Individueel Begeleid Leren Online - OPTIONEEL
We bieden ook een online variant aan van deze leervorm. Zo behaal je toch je leerdoelen, ook als je thuiswerkt of niet wil reizen. Samen met jouw trainingscoach stel je een lesplan op met daarin meerdere contactmomenten per dag waarbij je middels online videoverbinding één op één begeleiding krijgt. Tussen deze momenten door werk je aan praktijkopdrachten ondersteund door theorie. Geef op het inschrijfformulier aan indien je graag gebruik maakt van deze mogelijkheid. 

Efficiënt trainen: leer wat je écht nodig hebt
Omdat iedereen een verschillend kennisniveau en achtergrond heeft is het niet effectief om iedereen op hetzelfde niveau en in hetzelfde tempo te laten trainen. Door middel van een intake wordt het kennisniveau bepaald en in samenspraak met de trainer een individueel opleidingsplan samengesteld. Zo leer je alleen wat je echt nodig hebt!

Trainen met de nieuwste online leermiddelenibl1
Tijdens de training maak je gebruik van het online leerportaal. Dit geeft je de mogelijkheid om zelf te bepalen welke leermethode je voorkeur heeft; opdracht gestuurd leren of theoretisch leren. Kies je voor opdracht gestuurd leren, dan kun je praktische kennis opdoen in een volledig ingerichte online practicum omgeving onder begeleiding van onze trainer. De online omgeving blijft tot drie maanden na de training beschikbaar zodat je ná de training nog extra kunt oefenen. Theoretische kennis kun je opdoen door het volgen van online cursusmateriaal gecombineerd met de ondersteuning van de trainer die je ondersteunt bij complexe onderwerpen.

Flexibel trainen: Jij bepaalt de tijdsduur en tijdstip
Je hebt de mogelijkheid om zelf te bepalen wat de duurtijd van je training wordt. Je bepaalt (samen met ons) het aantal dagen. Je kunt deze dagen ook verspreiden over meerdere weken! 

Moderne leeromgeving: 
Wij vinden de leeromgeving net zo belangrijk. Daarom ben je op al onze locaties verzekerd van een rustige omgeving met de nieuwste apparatuur.

Liever een andere leervorm? Klik rechtsboven onder "Kies een leervorm"

Klassikale training

Het is ook mogelijk om de training virtueel te volgen. Dezelfde leerervaring als klassikaal waarbij je de trainer en medecuristen ziet en hoort maar dan vanaf thuis. De planning en kosten blijven gelijk. 

Een klassikale cursus van Ictivity Training geeft je de garantie dat je uitstekend wordt opgeleid in een moderne comfortabele leeromgeving door deKlaslokaal meest deskundige trainers op hun vakgebied. In aaneengesloten dagen volg je de training op één van onze locaties. Tijdens de klassikale training heb je de beschikking over moderne apparatuur in een rustige leeromgeving. Trainingen bestaan uit een gedeelte theorie maar je krijgt ook veel oefeningen die de dagelijkse praktijk nabootsen.

Ictivity Training heeft in Nederland locaties in Utrecht (Vianen) en Eindhoven, tevens is het mogelijk om een locatie naar wens aan te vragen. Indien je niet wenst te reizen, kun je de training remote volgen via Virtual Classroom

 

Klassikaal trainen vanaf iedere locatie

Door gebruik te maken van de nieuwste apparatuur en technologieën kunnen we een oplossing bieden waarbij je een klassikale training vanaf iedere locatie virtueel kunt volgen (distance learning).

De cursisten die de training virtueel bijwonen krijgen precies dezelfde leerervaring als de cursisten die op locatie de klassikale training volgen. De cursisten op afstand krijgen een op browser gebaseerde interface die hen in staat stelt om de
trainer en mede cursisten in de klas te zien en te horen. Hierbij kunnen ze live met elkaar communiceren. Welke type activiteit er in de klas ook plaats vindt, de intuïtieve Virtual Classroom interface past zich volledig aan aan de sessie die bezig is.

 

Meer informatie over Virtual Classroom

 

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

The primary audience for this course is Desktop Support Technicians (DSTs). These technicians provide Tier 2 support to users with domain-joined computers running the Windows 11 OS, typically in medium to large enterprise organizations. These DSTs focus on a broad range of technical issues for:

  • Windows 11
  • Devices
  • Cloud services
  • Apps
  • Networking
  • Hardware

The key responsibilities include resolving technical issues relating to:

  • Windows 11 installation, upgrade, and migration
  • Activation
  • Performance
  • User state
  • Device synchronization

Other key responsibilities include:

  • Configuring and troubleshooting local and remote network access
  • Configuring and troubleshooting access to apps
  • Troubleshooting access to data and printers
  • Troubleshooting authentication, Endpoint security and policy
  • OS and data recovery

The secondary audience for this course are IT professionals who administer and support Windows 11 desktops, devices, users, and associated network and security resources.

  • Networking fundamentals, including Transmission Control Protocol /Internet Protocol (TCP/IP), User Datagram Protocol (UDP), and Domain Name System (DNS).
  • Microsoft Active Directory Domain Services (AD DS) principles.
  • Understanding of the Public Key Infrastructure (PKI) components.
  • Windows Server fundamentals.
  • Microsoft Windows Client essentials; for example, experience with Windows 10 or 11

 

Module 1: Introducing Windows 11

This module describes the new Windows 11 operating system features and devices, with a particular focus on what’s changed since Windows 10.

The modules also describes the process of developing and applying a Windows 11 troubleshooting methodology.

Lessons

  • Overview of Windows 11
  • New features in Windows 11
  • Highlight significant changes from Windows 10
  • Brief overview of UI changes
  • Includes overview of system architecture, including both Linux and Android subsystems
  • Troubleshooting installation and deployment
  • Overview of required hardware, identifying differences from Windows 10
  • Describe common reasons why devices cannot upgrade to Windows 11
  • Recommendations for typical troubleshooting procedures
  • Introduction to troubleshooting tools
  • Task Manager
  • Resource Monitor
  • Performance Monitor
  • Review of revised Settings app

Lab 1: Using Windows 11 troubleshooting tools

  • Use Windows 11 troubleshooting tools

After completing this module, students will be able to:

  • Describe the Windows 11 operating system and its features
  • Troubleshoot installation and deployment of Windows 11
  • Describe typical troubleshooting procedures
  • Use common Windows 11 troubleshooting tools

Module 2: Administering Windows 11 remotely

This module describes how to use the various remote administration tools in Windows 11 to resolve issues. It describes the features and functionalities of tools such as Windows Admin Center, Remote Desktop, Quick Assist, and Windows PowerShell.

Lessons

  • Overview of administration tools
  • Using Remote Desktop
  • Using Quick Assist
  • Using Windows Admin Center
  • Introduction to Windows PowerShell
  • Remoting with Windows PowerShell
  • Enabling PowerShell Remoting
  • Trusted hosts
  • Introduction to provisioning

Lab 1: Administering Windows 11 remotely

  • Implement Remote Desktop
  • Manage remote computers using Windows PowerShell
  •  

After completing this module, students will be able to:

  • Select a suitable remote administration tool
  • Implement Remote Desktop connections
  • Use Windows PowerShell Remoting
  • Describe Windows provisioning

Module 3: Troubleshooting startup and performing system recovery

This module describes potential problems that can cause startup issues in Windows 11. It also provides an overview of the Windows startup process, including the Windows Recovery Environment (Windows RE) and Boot Configuration Data (BCD). It also describes how to resolve issues related to operating system services and how to recover a computer.

Lessons

  • Overview of the Windows 11 Recovery Environment
  • Configuring the Registry
  • Troubleshooting startup settings
  • Recovering BitLocker-protected drives
  • Troubleshooting OS service Issues
  • Recovering a computer

Lab 1: Troubleshooting startup and performing system recovery

  • Explore Windows RE
  • Resolve a startup issue
  • Configure and recover BitLocker
  • Recover a computer after failure

After completing this module, students will be able to:

  • Describe the Windows 11 recovery environment
  • Configure the registry
  • Troubleshoot startup settings
  • Recover BitLocker encrypted drives
  • Troubleshoot operating system services
  • Recover a computer
  • Resolve common application compatibility issues

Module 4: Troubleshooting devices and device drivers

This module explores how to troubleshoot issues related to hardware devices and device drivers.

Lessons

  • Overview of hardware troubleshooting
  • Group Policy settings than can control/inhibit hardware installation
  • Troubleshooting device driver failures

Lab 1: Troubleshooting devices and device drivers

  • Troubleshoot missing drivers
  • Resolve a hardware issue

After completing this module, students will be able to:

  • Describe procedures for troubleshooting hardware
  • Describe available group policy settings for device management
  • Troubleshoot device driver failures

Module 5: Configuring and troubleshooting network connectivity

This module describes how to identify network settings and troubleshoot issues related to network connectivity in wired and wireless networks, IPv4 and IPv6 connectivity, and name resolution. This module also provides an overview of Remote Access and describes how to troubleshoot issues with VPN connectivity.

Lessons

  • Identifying incorrectly configured network and TCP/IP settings
  • Overview of IPv4 subnet addressing to help identify incorrectly configured devices
  • Determining Network Settings
  • Troubleshooting network connectivity
  • Troubleshooting name resolution
  • Overview of remote access
  • Troubleshooting issues with VPN connectivity

Lab 1: Configuring and troubleshooting network connectivity

  • Troubleshoot a network connectivity issue
  • Troubleshoot name resolution
  • Troubleshoot remote access

After completing this module, students will be able to:

  • Configure Windows 11 network settings
  • Troubleshoot network connectivity issues
  • Troubleshoot name resolution issues
  • Describe remote access options
  • Configure and troubleshoot VPNs

Module 6: Troubleshooting Group Policy

This module provides an overview of Group Policy application and describes how to resolve issues in client configuration GPO application.

Lessons

  • Overview of Group Policy
  • Resolving client-configuration failures and GPO application issues

Lab 1: Troubleshooting Group Policy

  • Troubleshoot the application of GPOs on client devices

After completing this module, students will be able to:

  • Describe Group Policy
  • Resolve GPO application issues on client devices

Module 7: Configuring and Troubleshooting Security Settings

This module describes various security settings in Windows 11, including Credential Guard, Exploit Guard, and Application Guard. Windows Hello authentication is also covered, in addition to common sign-in issues, how to detect them, and how to troubleshoot these issues. The module also explains ways to secure the startup environment, including Secure Boot and related technologies.

Lessons

  • Overview of:
  • Secure Boot, Trusted Boot, Measured Boot
  • UEFI settings
  • TPM requirements
  • Implementing network security with Windows Defender Firewall and Windows Defender Firewall with Advanced Security
  • Implementing Credential Guard, Exploit Guard, and Application Guard
  • Configuring Windows Hello
  • Troubleshooting sign-in issues

Lab 1: Configuring and Troubleshooting Security Settings

  • Resolve a sign-in issue

After completing this module, students will be able to:

  • Describe Windows startup security
  • Implement Windows Defender Firewall
  • Describe Windows 11 security settings
  • Configure Windows Hello
  • Troubleshoot Windows 11 sign-in

Module 8: Configuring and Troubleshooting User State

This module provides guidance on configuring and troubleshooting user state synchronization in an on-premises network. This includes managing roaming profiles, UE-V, and folder redirection.

Lessons

  • Troubleshooting the application of user settings
  • Configuring and troubleshooting UE-V
  • Configuring and troubleshooting Folder Redirection

Lab 1: Configuring and Troubleshooting User State

  • Configure UE/V
  • Configure Folder Redirection
  • Troubleshoot Folder Redirection

After completing this module, students will be able to:

  • Describe user state
  • Configure UE-V
  • Configure Folder Redirection

Module 9: Configuring and Troubleshooting Resource Access

This module describes how to troubleshoot issues with file permissions and printer access. It also describes how to configure and manage file recovery in Windows 11.

Lessons

  • Troubleshooting file permissions issues
  • Troubleshooting issues with printers
  • Performing File Recovery in Windows 11

Lab 1: Configuring and Troubleshooting Resource Access

  • Resolve a file access issue
  • Troubleshoot printing
  • Recover files

After completing this module, students will be able to:

  • Troubleshoot file permissions issues
  • Troubleshoot printing
  • Describe file synchronization
  • Perform file recovery

Module 10: Troubleshooting applications

This module explains how to troubleshoot common desktop application operations issues. It also describes the Universal Windows apps and the Microsoft Store. The module also explains how to resolve issues related to Application Control and AppLocker policies. Finally, the module covers how to enable and configure Kiosk mode.

Lessons

  • Troubleshooting desktop apps
  • Managing Universal Windows apps
  • Overview of Application Control
  • Troubleshooting AppLocker Policy application
  • Troubleshooting application compatibility Issues
  • Configuring Kiosk mode

Lab 1: Troubleshooting applications

  • Troubleshoot AppLocker
  • Provision a kiosk device

After completing this module, students will be able to:

  • Troubleshoot desktop app deployment
  • Manage Universal Windows apps
  • Describe Application Control
  • Describe AppLocker
  • Troubleshoot application compatibility issues
  • Configure a kiosk device

Module 11: Maintaining Windows 11

This module describes how to identify performance issues in Windows 11. It also explains how to manage and troubleshoot Windows updates.

Lessons

  • Monitoring and troubleshooting Computer Performance
  • Overview of Windows Update
  • Configuring Windows Update for Business
  • Troubleshooting Windows updates

Lab 1: Maintaining Windows 11

  • Review computer performance
  • Configure Windows Update

After completing this module, students will be able to:

  • Describe performance monitoring
  • Describe Windows Update
  • Troubleshoot Windows updates
Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Code: M55342
Leervorm:   
Dagen: 4
1895
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina
Startdatum:
22 apr 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
27 mei 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
24 jun 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
22 jul 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
19 aug 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
23 sep 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
21 okt 2024
Locatie:
Eindhoven
Online
Startdatum:
02 dec 2024
Locatie:
Eindhoven
Online

Andere locatie of datum

Code: M55342
Leervorm:    Klassikaal
Dagen: 4
2095
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina
Startdatum:
13 mei 2024
Locatie:
Nieuwegein

Andere locatie of datum

Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

Code: M55342
Leervorm:   
Dagen: 4
2095
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina
Startdatum:
13 mei 2024
Locatie:
Nieuwegein

Andere locatie of datum

Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.