Communicatie en ICT vaardigheden voor Help- en Servicedesk medewerkers


We zien dat ICT-kennis en persoonlijke vaardigheden van service- en helpdesk medewerkers belangrijker worden. De help- en servicedesk medewerker is vaak het 1e aanspreekpunt bij ICT-vragen. Professioneel omgaan met vragen van IT-gebruikers en klanten zorgt voor hoge tevredenheid en een efficiënt werkproces.   

Ictivity heeft een gecombineerd programma op maat samengesteld om zowel technische- als communicatieve vaardigheden te verbeteren. Met behulp van een online leeromgeving, klassikale training en begeleiding van jouw persoonlijke e-coach/trainer die op afroep online ondersteunt, til jij jouw kennis naar een hoger niveau. Ná afloop van de training heb je de mogelijkheid om Comptia te certificeren.

vink1  Verhoog communicatie vaardigheden en praktijkgerichte ICT-kennis binnen één opleidingstraject

vink1  Een combinatie van klassikale training, online zelfstudie en individuele coaching

vink1  Persoonlijk opleidingsplan afgestemd op jouw praktijksituatie 

vink1  Alle lesmiddelen en coaching binnen een online leerportaal 

vink1  Plan de (online) begeleiding in op een moment dat het jou schikt! 


Het programma bestaat uit een drietal trainingen. Je hebt ook de mogelijkheid om de trainingen los te boeken.

Het programma op hoofdlijnen:

  • Klantgericht communiceren voor help- en servicedesk medewerkers
  • Ondersteuning en beheer Windows 10 en ICT Netwerken op basis van Comptia A+ 220-1001 & 220-1002
  • Ondersteuning en beheer Microsoft Office 365

 

Meer informatie

Opdrachtgestuurd leren met persoonlijke begeleiding door onze ervaren trainers

Nieuw: Individueel Begeleid Leren Online

Omdat de mogelijkheden voor leren op locatie op het moment beperkt zijn, bieden we nu ook een online variant aan van deze leervorm. Zo behaal je toch je leerdoelen, ook als je thuiswerkt of niet wil reizen. Samen met jouw trainingscoach stel je een lesplan op met daarin meerdere contactmomenten per dag waarbij je middels online videoverbinding één op één begeleiding krijgt. Tussen deze momenten door werk je aan praktijkopdrachten ondersteund door theorie. Geef op het inschrijfformulier aan of je graag online of toch liever op een fysieke locatie de training volgt. 

--

Individueel Begeleid Leren is een leermethode waarbij je in ons leercentrum onder begeleiding van een zeer ervaren trainer de training doorloopt. In je eigen tempo, met de onderwerpen die aansluiten op jouw behoefte.

Efficiënt trainen: leer wat je écht nodig hebt
Omdat iedereen een verschillend kennisniveau en achtergrond heeft is het niet effectief om iedereen op hetzelfde niveau en in hetzelfde tempo te laten trainen. Door middel van een intake wordt het kennisniveau bepaald en in samenspraak met de trainer een individueel opleidingsplan samengesteld. Zo leer je alleen wat je echt nodig hebt!

Trainen met de nieuwste online leermiddelenibl1
Tijdens de training maak je gebruik van het online leerportaal. Dit geeft je de mogelijkheid om zelf te bepalen welke leermethode je voorkeur heeft; opdracht gestuurd leren of theoretisch leren. Kies je voor opdracht gestuurd leren, dan kun je praktische kennis opdoen in een volledig ingerichte online practicum omgeving onder begeleiding van onze trainer. De online omgeving blijft tot drie maanden na de training beschikbaar zodat je ná de training nog extra kunt oefenen. Theoretische kennis kun je opdoen door het volgen van online cursusmateriaal gecombineerd met de ondersteuning van de trainer die je ondersteunt bij complexe onderwerpen.

Flexibel trainen: Jij bepaalt de tijdsduur en tijdstip
Je hebt de mogelijkheid om zelf te bepalen wat de duurtijd van je training wordt. Je bepaalt (samen met ons) het aantal dagen. Je kunt deze dagen ook verspreiden over meerdere weken! 

Moderne leeromgeving: 
Wij vinden de leeromgeving net zo belangrijk. Daarom ben je op al onze locaties verzekerd van een rustige omgeving met de nieuwste apparatuur.

Liever een andere leervorm? Klik rechtsboven onder "Kies een leervorm"

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

Deze training is specifiek uitgewerkt voor servicedesk medewerkers (1e en/of 2e lijns) 

Affiniteit en enige praktijkervaring met ICT middelen 

Het traject is opgedeeld in 3 onderdelen:

  • Klantgericht communiceren voor Servicedesk medewerkers
    In deze training leer je om door slimme vragen te stellen, snel het éxacte probleem te weten te komen. Ook leer je efficiënt te communiceren en om te gaan met weerstand. Door de toevoeging van rollenspellen vindt de training interactief en praktijkgericht plaats. 

    • Vraagtechnieken / doorvragen 
      • Soorten vragen
      • Wanneer welke vraag gebruiken
      • Controlevragen
      • Optimaal contact maken 
      • Matchen
      • Hoe kan ik het gesprek een positieve wending geven 
      • Omgaan met weerstand 
      • Efficiënt informatie rapporteren en overbrengen 
      • Incidenten administreren en rapporteren 

  • Windows 10 en ICT netwerken op basis van Comptia A+ 220-1001 & 220-1002
    In deze training leer je de basis van ICT, gericht op zowel hardware als software. Zo krijg je onder andere kennis van ICT componenten. Tevens leer je om een PC met Windows 10 te installeren, te configureren, een PC toe te voegen aan een (bedrijfs) netwerk, configureren van gebruikersaccounts inclusief wachtwoorden en het koppelen van printers en mobiele devices.  
     
    • CertKit: CompTIA A+ 220-1001  
      • Introductie ICT hard- en software 
      • Installeren, configureren en troubleshooten van PC, Beeldscherm en bijbehorende (hardware) componenten 
      • Installeren, configureren en troubleshooten van opslagmediums 
      • Basis netwerk infrastructuur 
      • Configureer en troubleshoot netwerk connectiviteit 
      • Configuratie van virtualisatiesystemen 
      • Ondersteuning en troubleshooting van laptops 
      • Ondersteuning en troubleshooting van mobiele apparaten
      • Ondersteuning en troubleshooting van printers 
         
    • CertKit: CompTIA A+ 220-1002 
      • Installeren, configureren van Windows 10
      • Ondersteuning en troubleshooten Windows 10 
      • Configureren en troubleshooten netwerk connectiviteit
      • Beheer gebruikers, werkstations en gedeelde (opslag) locaties
      • Controle en troubleshooten van beveiliging van werkstations en data
      • Ondersteuning en troubleshooting van mobiele apparaten en applicaties
         
  • Office 365 
    • Beheer en ondersteuning online toegang tot Office web 
    • Ondersteun eindgebruikers met het slim samenwerken binnen Microsoft Teams
    • Beheer en ondersteuning van OneDrive
    • Ondersteun gebruikers bij het beheren van documenten in SharePoint 
Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
120 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
no star
Door de persoonlijke aanpak van de training is mijn kennis van Excel in één dag behoorlijk toegenomen.
full star
full star
full star
full star
full star
Zeer prettige omgeving en trainer. Perfect verzorgde lunch. Goede tools om de training af te ronden.
full star
full star
full star
no star
no star
Erg veel technische info en richting cloud gericht

Kies een Leervorm:



Code: PRSV-BIT
Leervorm:   
Dagen: 4 (in combinatie met zelfstudie)
1895
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina

Andere locatie of datum

Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2020

Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.