Deze training is bedoeld voor Service Desk medewerkers en stelt hen in staat om support te bieden voor de Citrix delivery-producten XenApp en/of XenDesktop. De training kan op verzoek ingekort worden indien de Service Desk slechts één van deze delivery-producten moet gaan ondersteunen.
Meer informatie
Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.
Voordelen:
Eerste en Tweedelijns IT Support Desk, Helpdesk en andere support medewerkers. De training is ook geschikt voor niet-beheerders die kennis willen maken met de basisfunctionaliteiten van Citrix XenApp en Citrix XenDesktop.
Microsoft policy-beheer en basiskennis netwerkbegrippen worden sterk aanbevolen.
Deze training is bedoeld voor support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenApp en/of Citrix XenDesktop omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenApp en/of XenDesktop worden ingezet voor desktop, application en printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden en de meest voorkomende issues te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.
De training gaat in op diverse basisconcepten van de twee Citrix delivery-mechanismen: XenDesktop en XenApp. Verder komen troubleshooting technieken uitgebreid aan de orde.
Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:
Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.