ITIL Practitioner + examen


De ITIL Practitioner cursus biedt praktische richtlijnen om het ITIL framework zodanig toe te passen, dat de business doelstellingen worden ondersteund.

Dit is de volgende stap voor ITSM professionals, na de ITIL Foundation. Waar ITIL Foundation de focus heeft op de ‘wat’ en het ‘waarom’, richt de ITIL Practitioner zich meer op het ‘hoe’. Hoe kun je ITIL het beste toepassen in de dagelijkse operatie. Er wordt met name aandacht besteed aan de Continual Service Improvement (CSI) benadering om verbeter-initiatieven te structureren.

De volgende elementen zijn hierbij van groot belang:

  • Organisatie Change Management
  • Communicatie
  • Metrics

Deze training wordt ook bij jou op locatie verzorgd voor groepen van 3 - 12 deelnemers. Voor een vrijblijvende prijsofferte selecteer "Maatwerk - Aanvraag in-company".

 

Meer informatie

Klassikale training

Het is ook mogelijk om de training virtueel te volgen. Dezelfde leerervaring als klassikaal waarbij je de trainer en medecuristen ziet en hoort maar dan vanaf thuis. De planning en kosten blijven gelijk. 

Een klassikale cursus van Ictivity Training geeft je de garantie dat je uitstekend wordt opgeleid in een moderne comfortabele leeromgeving door deKlaslokaal meest deskundige trainers op hun vakgebied. In aaneengesloten dagen volg je de training op één van onze locaties. Tijdens de klassikale training heb je de beschikking over moderne apparatuur in een rustige leeromgeving. Trainingen bestaan uit een gedeelte theorie maar je krijgt ook veel oefeningen die de dagelijkse praktijk nabootsen.

Ictivity Training heeft in Nederland locaties in Utrecht (Vianen) en Eindhoven, tevens is het mogelijk om een locatie naar wens aan te vragen. Indien je niet wenst te reizen, kun je de training remote volgen via Virtual Classroom

 

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

Deze cursus is bedoeld voor ITSM professionals. Of men nu werkzaam is voor Customer Services of binnen projecten, het is altijd van belang om service verbeteringen (groot of klein) te initieren en succesvol te implementeren:

  • IT Management
  • IT Support Staff
  • IT Consultants
  • Business Managers
  • Business Process Owners
  • IT Developers
  • Service Providers
  • System Integrators 
  • Service Management Concepts
    • Adopt and Adapt
    • VOCR – Value, outcomes, costs and risks
  • Guiding Principles
    • Focus on value
    • Design for experience
    • Start where you are
    • Work holistically
    • Progress iteratively
    • Observe directly
    • Be transparent
    • Collaborate
    • Keep it Simple
  • Service improvement Approach
    • What is the vision?
    • Where are we now?
    • Where do we want to be?
    • How do we get there?
    • How do we know we’ve arrived?
    • How do we keep the momentum going?
  • Organizational Change Management (OCM)
    • What is OCM?
    • Sources of resistance
    • People transition
    • Stakeholder management
    • Sponsor management
    • Resistance management
    • Reinforcement
  • Metrics and Measurements
    • What is measurement for?
    • CSFs and KPIs
    • Metric cascades and hierarchies
    • Metric categories
    • Assessment
    • Reporting
  • Communication
    • Issues caused by poor communication
    • Benefits of good communication
    • Communication essentials
    • Communication principles
    • Communication types
Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Code: ITIL-Prac
Leervorm:    Klassikaal
Dagen: 3
1795
Per persoon
excl. BTW
Naar inschrijfpagina

Andere locatie of datum

Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2024

Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.