Citrix XenDesktop en XenApp voor Help Desk


Deze training is bedoeld voor Service Desk medewerkers en stelt hen in staat om support te bieden voor de Citrix delivery-producten XenApp en/of XenDesktop. De training kan op verzoek ingekort worden indien de Service Desk slechts één van deze delivery-producten moet gaan ondersteunen.

Meer informatie

Maatwerk en In-company training

Deze leervorm begint met een intakegesprek tussen een Learning Consultant van Ictivity Training en de opdrachtgever. Hierbij inventariseren we de beginsituatie, de doelstelling, de praktijksituatie en het verwachtingspatroon van de deelnemer(s). Met de gegevens maken wij het trainingsprogramma op maat.

Voordelen:

  • De inhoud van de training wordt volledig afgestemd op jouw specifieke kennisbehoefte.
  • De tijdsduur van de training wordt aangepast aan jouw specifieke behoefte.
  • Jij bepaalt zelf de locatie van de training (incompany of op een van onze locaties).
  • De planning van de trainingen wordt afgestemd op jouw projectplanning.

Eerste en Tweedelijns IT Support Desk, Helpdesk en andere support medewerkers. De training is ook geschikt voor niet-beheerders die kennis willen maken met de basisfunctionaliteiten van Citrix XenApp en Citrix XenDesktop.

Microsoft policy-beheer en basiskennis netwerkbegrippen worden sterk aanbevolen.

Deze training is bedoeld voor support- en Service Desk medewerkers in een Citrix XenApp en/of Citrix XenDesktop omgeving. Deelnemers worden o.a. via hands-on oefeningen en instructie bekend gemaakt met de fundamentele skills die nodig zijn om support te kunnen bieden aan een organisatie waar Citrix XenApp en/of XenDesktop worden ingezet voor desktop, application en printer delivery. Na de training zijn support medewerkers in staat om de diverse delivery-mechanismen te doorgronden en de meest voorkomende issues te verhelpen of te bepalen wanneer een issue dient te worden geëscaleerd.

De training gaat in op diverse basisconcepten van de twee Citrix delivery-mechanismen: XenDesktop en XenApp. Verder komen troubleshooting technieken uitgebreid aan de orde.

Na voltooiing van deze training hebben deelnemers de volgende kennis opgedaan:

  • De verschillende Citrix XenApp en XenDesktop componenten
  • Communicatiemechanismen en services bij Citrix delivery
  • Architectuur van een Citrix XenApp farm en een Citrix XenDesktop site
  • Overeenkomsten en verschillen in delivery-mechanismen
  • Gebruik maken van de Citrix Administration en Support Desk tools voor XenApp en XenDesktop
  • Citrix diagnostische tools. o.a. qfarm, lbdiag, HDX Monitor
  • Sessiebeheer
  • Troubleshooten van logon processen
  • De verschillende Citrix clients ("Receivers") en hun functionaliteiten onderscheiden; plugin configuratie, beheer en troubleshooting
  • De verschillende methodieken onderscheiden waarop server-based en workstation-based desktops, content en applicaties aan gebruikers (kunnen) worden aangeboden
  • Policy-beheer en de gevolgen voor de eindgebruiker; policy-issues troubleshooten
  • Basisbegrippen Load Management en fault tolerance
  • Methodieken voor support op afstand; shadowing
  • Printing in een Citrix omgeving troubleshooten en ondersteunen
  • Het troubleshooten van Citrix Web Interface en Citrix Access Gateway issues
Klantbeoordelingen van Ictivity Training
full star
full star
full star
full star
half star
126 beoordelingen
full star
full star
full star
full star
full star
Eric
full star
full star
full star
full star
no star
Leerzame training met veel tips
full star
full star
full star
full star
no star
Carien gaf duidelijke uitleg en wilde zo veel mogelijk van haar kennis delen.

Kies een Leervorm:



Deze trainingen kunnen wij ook als maatwerk bij jou / ons op locatie.

@ICTIVITYTRAINING 2024

Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.